Algemene Voorwaarden/disclaimer/privacy

Algemene Voorwaarden


Disclaimer

Aansprakelijkheid

Ondanks de uiterste zorg die besteed wordt aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze website www.vitabusiness.nl, kunnen geen rechten worden ontleend aan de informatie die hierop staat. VitaBusiness aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade ten gevolge van het gebruik van deze site of het gebruik van de informatie die op deze site wordt verstrekt, tenzij deze schade het gevolg is van opzet of grove schuld van onzen zijde. VitaBusiness behoudt zich het recht voor om de informatie op de website te allen tijde te verbeteren of anderszins te wijzigen.


© Copyright

De intellectuele eigendomsrechten op alle teksten, beelden, geluiden en programmatuur van deze site behoren toe aan VitaBusiness of haar licentiegevers. Voor zover gebruikers informatie op de site achterlaten, dragen deze gebruikers alle intellectuele eigendomsrechten daarvan over aan VitaBusiness en vrijwaren VitaBusiness derhalve van aanspraken van derden. Niets van deze site mag zonder onderling overleg met- of schriftelijke toestemming van VitaBusiness worden verveelvoudigd.

Artikel 1: Definities

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
 VitaBusiness VOF  Gevestigd onder de praktijknaam VitaBusiness.


In de volgende artikel verder vermeld als VitaBusiness

Artikel 1 .:Klant: de persoon aan wie door de coach & therapeut training, coaching en/of advies en begeleiding wordt verleend dan wel diens vertegenwoordiger.
Praktijkadres: de locatie waar diensten als gcoach, trainer of therapeut worden uitgeoefend.


Arts: de huisarts/specialist door de cliënt naar consulent is verwezen
 


Artikel 2: Algemeen


VitaBusiness geeft advies aan de cliënt op het als zodanig opgegeven praktijkadres of online, tenzij onderling anders afgesproken. Van elke wijziging van het praktijkadres wordt de cliënt per direct op de hoogte gesteld.

Artikel 3: Basis


VitaBusiness kan de klant zowel op persoonlijke basis als op basis van verwijzing door een arts  of naderem discipline adviseren en begeleiden. In het laatste geval houdt VitaBusiness de verwijzende arts/ andere discipline op de hoogte van de begeleiding. Voor eventuele vergoeding door de zorgverzekeraar is het niet van belang of de cliënt zelf contact heeft opgenomen dan wel is verwezen.

Artikel 4: Uw verantwoordelijkheid

Een deel van de coachings / begeleiding welke VitaBusiness vanuit haar berdijf aanbied, zijn ter ondersteuning en aanvulling op de reguliere zorg. Ze dienen niet ter vervanging van een medische behandeling door een arts of specialist. Daarom behandelt VitaBusines geen aandoeningen, die doorverwijzing van een arts, specialist  of andere discipline nodig hebben. Ook stelt VitaBusiness geen diagnoses, schrijft geen recepten uit en geeft geen medicijnen mee. Raadpleeg daarom altijd eerst uw arts of specialist als uw klachten hebt.


Artikel 5 : Verhindering

Bij verhindering dient de cliënt zich minimaal 24 uur voor de afgesproken datum en tijdstip af te melden. Indien een afspraak niet tijdig wordt geannuleerd, is VitaBusiness gerechtigd om het consult in rekening te brengen.

Artikel 6: Tariefstelling


Voor aanvang van de begeleiding deelt VitaCara de klant mondeling of schriftelijk mede welke tarieven er gelden. Bij deze tarieven wordt de BTW vermeld voor wat betreft de te leveren diensten. VitaBusinee is gerechtigd prijsstijgingen door de te voeren indien en voor zover zich onvoorziene prijsverhogende omstandigheden voordoen na het afsluiten van de overeenkomst. VitaBusiness beroept zich op het feit dat op 1 januari van elk kalenderjaar een tariefwijziging zal kunnen plaatsvinden.


Artikel 7: Intellectueel eigendom

VitaBusiness behoudt te allen tijde alle rechten op de door haar gemaakte adviezen, plannen, documenten, afbeeldingen en/of hierop betrekking hebbende informatie en kennis van zaken, zelfs wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht of naderhand nog verbeteringen zijn aangebracht, al dan niet op aanvraag van de cliënt. De hiervoor genoemde zaken moge zonder schriftelijke toestemming van noch VitaBusiness geheel noch gedeeltelijk worden gekopieerd, anders dan voor intern gebruik bij de cliënt, noch ter hand gesteld of op andere wijze bekend worden gemaakt, noch door de cliënt worden gebruikt of ter beschikking worden gesteld anders dan voor het doel waarvoor ze door VitaCara verstrekt zijn.

A rtikel 8: Betaling

Betaling aan VitaBusiness dient in samenspraak met opdrachtgever (deels) vooraf door overschrijving danwel in navolging op de begeleiding plaats te vinden. De klant ontvangt een factuur voor de geleverde diensten. 


Bij voortijdige beëindiging van de begeleiding door de cliënt, zal er geen terugbetaling plaatsvinden. Voor zover betaling achteraf met VitaBusiness is overeengekomen dient de betaling steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door VitaBusiness aan te geven wijze. 

Indien u in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan bent u van rechtswege in verzuim. U bent alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat u in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. Er komt u geen beroep toe op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) . Evenmin bent u gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten. Indien u in gebreke of in verzuim bent in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor uw rekening. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op u worden verhaald. U bent over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

Artikel 9: Onuitvoerbaarheid van de werkzaamheden


VitaBusiness heefft het recht om overeengekomen consulten en/of werkzaamheden op te schorten indien zij door omstandigheden, welke buiten haar invloedssfeer liggen of waarvan zij bij aanvang van de begeleiding niet op de hoogte was of kon zijn of vanwege ziekte, tijdelijk verhinderd is haar verplichtingen na te komen. Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt kan de overeenkomst worden ontbonden voor dat deel dat nog niet is nagekomen. Geen van beide partijen heeft in dat geval recht op een vergoeding van de ten gevolge van de ontbinding geleden schade.

Artikel 10: Aansprakelijkheid


Het advies en /of de begeleiding van VitaBusiness is naar haar aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De resultaten zijn grotendeels eigen verantwoordelijk van de klant. VitaBusiness sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel of ziekte voortvloeiend uit of verband houdend met de opvolging door de cliënt van door de VitaBusiness verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van VitaBusiness.

Met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt die schade waartegen VitaBusiness verzekerd is. Daarbij moeten de volgende beperkingen in acht worden genomen. Niet voor vergoeding in aanmerking komt bedrijfsschade, verlies van inkomen en dergelijke, door welke oorzaak dan ook ontstaan. Voor schade veroorzaakt door opzet of grove schuld door derden is VitaBusiness nimmer aansprakelijk. Indien de assuradeur van VitaBusiness om welke reden dan ook niet tot uitkering overgaat, zal de aansprakelijkheid van VitaBusiness te allen tijde beperkt worden tot ten hoogste tweemaal het tarief van één consult. VitaBusiness is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste informatie die voortvloeit uit een onbekend en/of verzwegen gezondheidsaspect.

Artikel 11: Toepasselijk recht en forumkeuze

Alleen de burgerlijke rechter die bevoegd is in de vestigingsplaats van VitaBusiness is bevoegd kennis te nemen van geschillen. Nederlands recht is van toepassing.

Artikel 12: Gegevens cliënt


VitaBusiness zal in geen geval gegevens ter beschikking stellen aan derden zonder uitdrukkelijke toestemming van de cliënt.


Privacybeleid


Deze pagina is voor het laatst aangepast op 04-02-2021

Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren. Zo snapt u precies hoe wij werken.

Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van VitaCara. U dient zich ervan bewust te zijn dat VitaCara niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.

VitaCara respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

Ons gebruik van verzamelde gegevens/gebruik van onze diensten
Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van VitaCara of die van een derde hostingpartij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken. Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die wij kunnen verwerken:

  • IP-adres
  • Gegevens over uw surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)
  • Gegevens over uw activiteiten op onze website
  • Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Adresgegevens
  • Geboorteplaats
  • Geboortedatum
  • Geslacht
  • Voor- en achternaam
  • Internetbrowser en apparaat type

Communicatie
Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van VitaCara of die van een derde hostingpartij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Cookies
Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van VitaCara of die van een derde hostingpartij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Doeleinden
We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid, tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.

Derden
De informatie wordt niet met derden gedeeld. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. De medewerkers van VitaCara zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Veranderingen
Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.

Keuzes voor persoonsgegevens
Wij bieden alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op dat moment aan ons is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief
Onderaan iedere mailing vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden.

Aanpassen/uitschrijven communicatie
Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt u contact met ons opnemen. Zie onderstaande contactgegevens.

Vragen en feedback
We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen:

Team VitaBusiness


Share by: